Nu este pentru nimeni o surpriză că angajații sunt din ce în ce mai stresați la locul de muncă, în ciuda eforturilor făcute de companii să le ofere condiții din ce în ce mai bune de muncă. Ce stă în spatele acestui stres de la locul de muncă?

Un studiu recent realizat de un site de recrutare arată că:

👉4 din 10 angajaţi explică stresul ridicat prin faptul că sunt nevoiţi să preia din responsabilităţile colegilor
👉37% sunt stresaţi de comunicarea slabă între manageri şi echipă.
👉3 din 10 spun că aşteaptă prea mult ca superiorii să ia anumite decizii şi că nu există muncă în echipă, fiecare fiind pe cont propriu.

Din experiența noastră de lucru cu sute de companii și mii de angajați, statistică de mai sus pare perfect reală. Din păcate nu beneficiile extra-salariale precum masajul la birou și abonamultul la sala de sport sunt cele care îi fac pe angajați mai puțin stresați! Ci abilitățile bune de comunicare și relaționare între ei și manageri.

În urma unor solicitări din partea clienților noștri, am dezvoltat un program de training prin care îi ajutăm pe oamenii din organizații să își gestioneze mai bine stresul. Acest program vine sa completeze programele de wellbeing pentru relaxare si pentru dezvoltare personala.

Pentru o mai bună gestionare a stresului sunt două direcții mari ce trebuiesc abordate. Pe de o parte reducerea sau chiar eliminarea acelor factori de stres care pot fi înlăturați. De exemplu, pentru mai puțin stres în cadrul echipei, poate fi uneori necesar să un membru toxic să fie eliminat. Sau stresul legat de logistică (lumina slabă, lipsa aer condiționat, etc) să fie pur și simplu eliminat prin soluționarea problemelor semnalate.

Pe de altă parte, în gestionarea eficientă a stresului intră componenta personală, de reziliență la frustrare, oboseala, presiunea timpului. Iar această reziliență se dezvoltă în timp.

Practic, în fața unui factor stresor, fiecare dintre noi reacționează diferit, în funcție de resursele fizice și emoționale pe care le are la dispoziție. Astfel, prin dezvoltarea abilitaților de comunicare și de gestionare a timpului, o mare parte din stresul de la locul de muncă va dispărea, din simplul fapt că angajatul are resurse interioare care îl ajută să facă față situațiilor provocatoare.

Pe lângă resursele pe care fiecare și le poate crește prin educație și exercițiu, extrem de importante sunt și rutinele pozitive pe care ar fi bine să și le dezvolte, astfel încât să își refacă forțele după perioade intense de muncă. Aceste rutine pozitive sunt activități recreative și cu potențial mare de relaxare fizică și mentală.

În workshop-ul nostru de geastionare a stresului, pe lângă elementele de creștere a rezilienței prin dezvoltarea de abilități și însușirea unui setup mental orientat spre soluții, le oferim participanților și tehnici simple însă foarte eficiente de relaxare și refacere a energiei. Tehnici ce nu solicita mai mult de 5 minute din timpul angajaților și pot fi aplicate atât la birou cât și acasă.

Stresul nu este rău, decât în măsură în care oamenii nu au resursele necesare să îl gestioneze. Noi îi putem ajută să își crească rezilientă la stres, și implicit productivitatea și eficientă la locul de muncă. Stresul pozitiv duce la creșterea performanței, a implicării și chiar a stării de bine și a echilibrului personal.

Dacă vreu un astfel de program pentru echipa ta, vezi aici agenda standard pentru trainingul de Gestionarea a stresului în organizații și cere o ofertă personalizată de la noi!

Daniela Irimia, trainer pentru dezvoltare personală