[rev_slider ]
In: Comunicare

Cum se schimba comunicarea in 2020?

“Daca nu esti online nu existi”. Aceasta este noua paradigma a comunicarii pentru orice profesionist si companie, dupa ce in anii 90 nu existai daca nu erai la stiri. Iar acest lucru a fost demonstrat din plin de anul 2020 care a adus o serie de schimbari neasteptate in vietile oamenilor.

Activitatile s-au mutat in spatiul interior, iar comunicarea s-a mutat online. Comunicarea digitala a devenit foarte populara si a castigat adepti noi atat in randul companiilor cat si al fiecarui individ.

Anul 2020 a subliniat importanta cailor de comunicare la distanta si mentinerea contactului cu alte persoane pe aceasta cale. Intr-un timp foarte scurt, biroul a fost inlocuit de masa de scris din living, costumul cu pijamalele iar internetul a devenit mai utilizat ca oricand.

Ce s-a intamplat anul acesta cu comunicarea online?

Comunicarea online a devenit o componenta mult mai importanta a vietii de zi cu zi si, in special utilizarea retelelor de socializare a castigat foarte mult teren, atat in ceea ce priveste  comunicarea cat si pentru promovarea afacerilor.

In 2020, comunicarea online a devenit importanta si a cunoscut o dezvoltare spectaculoasa. Multe afaceri s-au mutat in mediul online, motiv pentru care si activitatea personalului a cunoscut o dezvoltare fantastica pe partea de online. Aplicatiile pentru teleconferinte, cele destinate pentru urmarirea performantelor angajatilor si nu numai, au devenit o parte vitala a activitatilor desfasurate in fiecare zi. Iar acesta este de abia inceputul.

Schimbarea aceasta a adus cu sine si luarea in calcul a externalizarii multor servicii iar companiile care nu veau o prezenta puternica in mediul online, lucreaza cu agentii specializate in crearea de continut.

Dupa cum a fost normal, comunicarea online a luat locul interactiunii sociale aproape in totalitate. Programele IT&C au cunoscut cel mai mare volum de vanzari din ultimul timp deoarece tot mai multi oameni au migrat in online pentru a-si rezolva cele mai importante probleme legate de munca si de viata de zi cu zi in general.

Insa, nu numai soft-urile si aplicatiile au inceput sa fie utilizate pe scara larga. Forumurile de discutii au devenit importante surse pentru aflarea informatiilor dar si retelele de socializare au castigat foarte mult la capitolul comunicare online. Blog-urile si site-urile au devenit instrumente principale pentru orice afacere online dar si o sursa de informatii pentru cei care doresc sa faca achizitii sau doar sa afle date importante despre lucrurile de interes.

Viitorul comunicarii online

Dupa cum spuneam, comunicarea online a devenit cruciala si acesta este doar inceputul. Ca si tehnologii in materie de comunicare ne putem astepta la machine learning si superinteligenta artificiala. Vom vedea din ce in ce mai mult cum devine aproape natural sa folosesti un device pentru a afla orice iti doresti doar printr-o simpla comanda vocala. Deja aceasta tehnologie este disponibila. Greu de imaginat cum va fi totusi viitorul tehnologiei.

In viitor vom vorbi in mod natural mediat de laptop, mobil, boxa inteligenta sau telefon – asa cum multe companii fac deja prin cursurile online pe care le ofera angajatilor sau prin sedintele de rutina. Caile de comunicare traditionala nu isi vor mai regasi locul in mediul online. Inteligenta artificiala va incepe sa ia locul cat mai mult metodelor traditionale si ni se va parea absolut natural sa comunicam dorintele noastre, gandurile, ideile, unui device electronic.

Intre timp, putem sa ne bucuram de milioane de aplicatii care sunt menite sa ne usureze viata. Practic, in acest moment suntem martorii unor evenimente care se afla de abia la inceput. Si, cine stie? Poate ca intr-un viitor nu foarte indepartat vom putea comunica in moduri in care nici nu ne-am putea imagina.

Intrebarea este, cum ne pregatim noi, atat ca organizatie, cat si ca lideri pentru angajatii nostrii, sa comunicam eficient si asetiv in aceste conditii?

Noi la Vision Consulting avem cursuri adaptate noii paradigme a comunicarii si a muncii de acasa.