[rev_slider ]
In: Comunicare, Management

Nu este nici un secret că în zilele noastre, comunicarea de orice fel este cheia unei relaționări sănătoase. În vremurile prezente, când pandemia este încă în majoritatea discuțiilor și știrilor, iar noi suntem forțați să ne distanțăm social, comunicarea devine un bun și mai prețios.

CUM COMUNICĂM ÎN MEDIUL BUSINESS?

“Noul normal” s-a  instaurat de ani buni deja unde comunicarea este virtuală preponderant, provocându-ne mai ales în mediul business.

Lipsa unui contact față în față, unde conexiunea umană este de neînlocuit, denotă o necesitate de a duce comunicarea în business la un alt nivel.

Cum te apropii de angajați, dacă ești în poziție de conducere și toți lucrați de acasă?

Cum stai conectat cu adevărat cu colegii când majoritatea sau toate ședințele sunt virtuale?

Cum te conectezi emoțional cu un colaborator sau partner de business dacă nu vă vedeți fizic, mai ales în context conflictual?

Și da, tehnologia zilelor noastre fiind deja extrem de ofertantă, ne da posibilitatea să facem un upgrade la modul în care apărem în fața partenerilor noștri de afaceri, creând disponibilitate imediată. Acum ne putem întâlni virtual oriunde și oricând, chiar dacă suntem peste mări și țări, la mii de kilometri depărtare unii față de ceilalți.

Ce este comunicarea executivă și cui se adresează?

Așa cum îi spune numele, pare că este pentru manageri și persoane în poziții executive în cadrul unei companii.

Însă a ști să comunici precum un executiv este o calitate aplicabilă oricărui angajat.

Cum așa?

Pentru că pleacă de la calitatea de a fi lider. Nu șef, nu director, nu supervisor, nu manager. Ci Lider.

Conform lui Robin Sharma – unul dintre cei mai renumiți coachi de leadership:

Leadership is not about a title or a designation. It’s about impact, influence and inspiration. Impact involves getting results, influence is about spreading the passion you have for your work, and you have to inspire team-mates and customers.”

Așadar oricine poate fi lider, chiar dacă nu este șef sau nu are o poziție de conducere. Leadership-ul se dobândește și nu este nativ. A ști să comunici ca un lider este o artă.

Și aici începe povestea comunicării executive.

Top 3 greșeli în comunicarea executivă.

În mediul de business concepem strategii complexe și implementăm planuri diverse care se ramifică în nenumărate zone, departamente și țări.

Însă, fiind adânc înfipți în zona operațională sau în implementare uităm adesea să “luăm cu noi” în acea călătorie și angajații. Cei care contribuie la succesul planurilor și strategiilor respective.

Așadar o primă greșeală este a nu comunica cu claritate și transparență ceea ce se întâmplă în organizație sau în companie. Mesajele sunt concepute din perspectiva personală și nu din perspectiva celui căruia i se adresează. Adesea mesajele fie ele verbale sau scrise conțîn prea multe sau prea puține detalii, astfel încât cititorul va fi mai degrabă confuz sau frustrat după ce va citi.

O altă greșeală în comunicarea executivă se referă la lipsa obiectivității și asertivitatii, ce  duce la jocuri de manipulare, putere și ego. Pentru a putea implementa aceste 2 calități în mesajele de business este necesară o dezvoltare a părții de leadership a executivului sau managerului, și astfel, cele  2 elemente se vor regăși automat în mesajele transmise.

În final, o altă eroare des întâlnită în comunicarea executivă denotă lipsa autenticității. Mesajul pe care îl transmite executivul este robotic, liniar, fără urmă de emoție sau detaliu personal. Oamenii urmează oameni, iar ascunderea părții umane a individului în poziție de putere sau ierarhie înalta nu face decât să adâncească prăpastia dintre manager și angajat.

Cum comunică cu success un executiv

Tinând cont de câteva aspecte importante:

  • Mesajul nu are de-a face cu cel care îl transmite cât mai degrabă cu cel care îl primește. Pune-te în locul sau și vezi ce ar avea nevoie să știe sau să înțeleagă din ce încerci tu să îi transmiți;
  • “Less is More”. În organizațiile mari, angajații sunt bombardați de newslettere și executive memos, pentru că fiecare departament consideră că are ceva important de comunicat, nerealizand aportul de informație trimisă către un singur angajat. De multe ori mesajele sunt lungi, plate, încărcate de multe subiecte, fără o structura sau un “call-to-action”. Iar angajatul își pierde interesul de a deschide sau citi astfel de mesaje. Așadar comunicând poate mai rar sau mai scurt poate crea impact și interes.
  • Adesea în poziții înalte de leadership pot apărea “jocurile politice” care ulterior duc la jocuri de ego între executivi. Este fenomenul numit: “kids don’t play nice în the sandbox”. Pentru a te ține departe de astfel de jocuri și efectiv a rămâne focusat pe ceea ce dorești să transmiți într-un mod autentic și asertiv, trebuie să fii o persoană echilibrată emoțional unde siguranță de sine (alcătuită din iubire, stimă și încredere în sine) este la un nivel ridicat, conștientizând și ieșind din aceste jocuri.

Cursul de Comunicare Executivă oferit de Vision Consulting insistă pe aceste atribute necesare ale unui lider, atât la nivel personal (siguranță de sine menționată mai sus) cât și inter-personal (gestionarea sarcinilor, delegare, stiluri de conducere,construirea unei echipe performanțe) sau administrative (eficientă, luarea deciziilor,managementul schimbării, al gestionării timpului, al crizei).

O altă parte cheie a cursului pune accent pe Experiența de Mesaj a Angajatului (EMA) care este viatală  în a putea formula și transmite mesaje eficiente în cadrul unei organizații.

Înțelegând atributele EMA, putem vorbi mai departe despre cum se poate construe un plan eficient de comunicare executivă (care este diferint de un plan de marketing intern) pentru a informa, influența și motiva angajații.

Solicita o sedinta gratuita de consultanta cu unul din trainerii nostri! Email: office@visionconsulting.ro ; Tel: 0724 837 869

Un articol de Roxana Tudor, trainer & coach