De ce este este nevoie de obiective in orice activitate organizationala?
Pentru ca nu poti sa duci la indeplinire sarcini pe care nu le intelegi si mai ales, pentru ca este greu sa intelegi ce ai facut daca nu masori rezultatul actiunilor tale.
Obiectivele sunt necesare ori de cate ori performanta si rezultatele sunt cheie pentru succesul unei organizatii.
Obiectivele sunt cele care ne ajuta sa conturam o directie si s-o transmitem celorlalti, angrenandu-i in obtinerea unor rezultate comune, agreate. Dar, in acelasi timp, tot obiectivele ne dau posibilitatea sa masuram gradul in care am ajuns sau nu la acele rezultate. De aceea obiectivele devin un instrument foarte important pentru Managementul Performantei.
Managementul Performantei nu se rezuma doar la completarea unor formulare la finele fiecarui an pentru analize statistice si decizii salariale. Acest proces este conectat la activitatea zilnica, la rezultatele companiei si la comportamentele adoptate de angajati. Este o abordare orientata spre rezultate si spre oameni, jucand un rol important in dezvoltarea resurselor umane ale unei companii (maximizarea potentialului individual si obtinerea performantei).
Prima etapa in cadrul Managementului Performantei o reprezinta Planificarea Performantei. Iar aici discutam despre:

  • stabilirea domeniilor de performanta
  • stabilirea obiectivelor si a indicatorilor de performanta
  • stabilirea nevoilor de dezvoltare
  • realizarea acordului de performanta

 

Voi reveni intr-un articol urmator cu detalii despre cum ne stabilim obiectivele si principiile de baza ce trebuiesc respectate .
Claudia Ionescu