Recrutarea – respect si seriozitate

Recrutarea: CV, interviu, angajare. Oricine si-a cautat un job sau oricine a angajat vreodata este familiar cu aceste notiuni. Privind mai departe, recrutarea este un tool cu care trebuie sa gasesti nu un om, ci omul potrivit pentru nevoile companiei. Toate actiunile care decurg din acest scop sunt mai eficiente cu cat sunt mai bine planificate si targetate.
In primul rand, totul trebuie tratat cu respect si seriozitate: tratarea candidatilor cu respect impune implicit respect fata de companie, iar seriozitatea face ca felul in care este gandit procesul de recrutare sa fie eficient.Pornind de la aceste doua premise am punctat mai jos 5 puncte esentiale pentru o recrutare corecta:

  • Analizeaza cu atentie nevoia companiei si stabileste profilul de care ai nevoie. Apoi include detalii despre timpul de lucru (4/8 ore/zi), perioada (determinata, nedeterminata), bugetul alocat. Structureaza cerintele in “must have” si “nice to have”. In prima categorie nu uita sa incluzi caracteristici legate de cultura si valorile incurajate de companie.
  • Odata ce profilul este gata, identifica metode prin care poti testa un candidat daca se potriveste sau nu cu cerintele listate. De aici va decurge nevoia de a aplica diverse teste de cunostinte, competente, interviuri sau teste de personalitate si astfel pasii procesului de selectie sunt stabiliti.
  • Gandeste-te la candidatii target si in functie de sursele unde pot fi gasiti (site-uri de recrutare online, targuri de joburi, etc.) publica un anunt adaptat in aceste medii. Anuntul trebuie sa contina informatiile necesare unui candidat si sa fie in concordanta cu stilul companiei si al jobului ( de exemplu informal si cretiv pentru un post de Designer).
  • O data stransa o baza de candidati, incepe selectia de CV-uri urmata de interviuri si teste. Pentru toate aceste etape este important ca mereu analiza si deciziile sa fie facute in functie de profilul cautat (cu “must have” si “nice to have”) si ca fiecare candidat sa fie tratat cu respect (de la inceperea interviului la ora stabilita la oferirea de informatii oneste despre post si companie).
  • Mentine un canal de comunicare deschis dinspre ambele parti. Pe tot parcursul procesului de recrutare, comunicarea tine loc de carte de vizita a companiei. Prin urmare, apeleaza la o comunicare deschisa in care candidatul este tratat onest si bazata pe indeplinirea promisiunilor (in special referitor la primirea unui raspuns dupa interviu indiferent de decizia luata). Mai mult, incurajeaza feedback-ul din partea candidatilor si lasa deschisa posibilitatea de a colabora pe viitor cu ocazia altor oportunitati.

In final, au ramas de mentionat detalii referitoare la interactiunea directa cu candidatii in cadrul interviurilor, insa acestea le voi aborda separat intr-un post viitor. O abordare onesta si deschisa a recrutarii netezeste calea unei colaborari bazate pe aceleasi valori pe care in general le asteptam de la angajatii nostri.

 

Madalina Teodorescu